Informacje

2020-05-12

Szumi wiatr- utrwalanie głoski sz

fotoArtykulacja głoski „sz” przed lustrem: – prezentacja układu warg, policzków i języka przy wymowie głoski „sz”, – naśladowanie szumu wiatru – artykulacja głoski „sz”. „Szumisz...”. Prowadzący czyta tekst wiersza, a dziecko wymawia wyłącznie głoskę „sz” w izolacji. "Szum" – głoska ,,sz’’: Szumi morze – szszsz... Szumi wiatr – szszsz... Szumi woda – szszsz... Szumi las &nda ...Więcej

2020-05-12

Najbardziej szumiąca głoska na świecie

foto Podczas prawidłowej wymowy głoski „sz” czubek języka uniesiony jest do góry, do wałka dziąsłowego, zęby są zbliżone – między nimi powstaje wąska szczelina, wargi lekko zaokrąglone, wysunięte do przodu. Głoska „sz” jest podstawową w szeregu: sz, ż, cz, dż dlatego bardzo ważne jest jej opanowanie. Ma to bezpośredni wpływ na tempo oraz jakość korekty wymowy pozostałych głosek z tego szeregu. 1. Przygotowujemy narządy mowy- a. ćwiczenia ...Więcej

2020-05-05

Utwalamy głoski syczące w zabawnych wierszykach.

fotoDzień dobry Przedszkolaki! Mam nadzieję, że z Rodzicami ćwiczycie dzielnie! Czekam na wierszyk lub pracę na konkurs Szykownej Myszki! Macie jeszcze czas do końca tego tygodnia. Do dzieci, które się zgłoszą, osobiście wyślę wiadomość o nagrodzie a film i praca ukażą się na stronie przedszkola. 1. Przed nami wiele pracy, a więc zaczynamy: https://drive.google.com/open?id=1EBva-bhwuBIQOazjOlBWzG5oE39sevq_ 2. Dzisiaj ćwiczymy gł ...Więcej

2020-04-24

Zabawa z muchą i pająkiem

fotoMoi Drodzy, zapraszam do nauki krótkich zabaw słowno-ruchowo-słuchowych: 1. Mucha Przyleciała mucha i zrobiła bzzzz (miech wyraźnie mucha bzyczy) - powtarzamy 4 razy i pokazujemy palcami jak leci mucha Ja ją TU a ona fruu ( 4 razy)- uderzamy dłońmi o uda a potem ręce unosimy do góry https://drive.google.com/open?id=1vioWB_F2LPiLqfC-_Qzyn1a4l1zEGmPe 2.Pająk i pajęczyna to zabawa relaksacyjna, uczy koordynacji wzrokowo-ruchowej, wycisza, uczy p ...Więcej

2020-04-14

Kilka słów o oddechu

fotoPrawidłowa ilość oddechów na minutę u dzieci prezentuje się następująco: u niemowląt: 30–40 oddechów/min., u dzieci w 2–5 lat: 24–30 oddechów/min., u dzieci w wieku 5-12 lat: 20–24 oddechy/min., u dzieci w wieku powyżej 12 lat: 12–20 oddechów/min. W przypadku zbyt niskiej liczby oddechów na minutę mówimy o bradypnoe. Zwiększona liczba oddechów na minutę określana jest mianem tachypnoe (zaliczane do obiektywn ...Więcej