Informacje

2020-04-03

Piątkowa galeria prac

foto Dziękuję wszystkim rodzicom i dzieciom za pozdrowienia, rysunki i przesłane prace!!!  Niestety, niektórych prac i zdjęć nie mogę wrzucić na stronę :( ale za wszystkie tak samo mocno dziękuję. Oto niektóre z nich. Czekam na wasze filmiki z ćwiczeniami i wiadomości od Was. Pamiętajcie o najważniejszym ćwiczeniu: UŚMIECHU :)   Pani Jadzia jkowalczyk@p40.lublin.eu Więcej

2020-04-02

Na Niebiesko dla Autyzmu

fotoPosłuchajcie piosenki, poniżej jest tekst do wspólnego pośpiewania ! Koniecznie załóżcie coś niebieskiego :)   Niebieski kolorem nieba, niebieski kolorem łezNiebieski kolorem wody, symbolem autyzmu jest też! Ref:Czy to dziecko jest kosmitą? Każdy z nas już wie, że nie!Jest zamknięte w szklanej kuli, tak wydaje wszystkim się. Czego ono naprawdę się boi, i dlaczego przeraża je świat?czemu wzrokiem ucieka od wzroku, i nie pragnie róży i gwiazd Ref : Czy to dzie ...Więcej

2020-03-31

Ćwiczenia słuchu fonematycznego- ciąg dalszy.

fotoSłuch fonematyczny to zdolność do rozróżniania cech dystynktywnych najmniejszych elementów mowy, czyli fonemów, ze względu na takie różnice, jak dźwięczność czy miękkość. Dzięki tej zdolności jesteśmy w stanie odróżnić m.in. głoskę ‘k’ od głoski ‘g’, ‘t’ od ‘d’ czy też ‘c’ od ‘ć’. Kształtowanie słuchu fonematycznego rozpoczyna się od ok. 6. do 12. miesiąca życia, proces ten zakończa się wr ...Więcej

2020-03-27

Geleria zdjęć z ostatniego tygodnia "Zostań w domu"

fotoDziękuję wszystkim dzieciom i rodzicom za ciepły odzew i chęć współpracy. Nasze wirtualne spotkania odbywają się  od poniedziałku do piątku na stronach przedszkola: Logopeda i Zajęcia logopedyczne oraz pod adresem : jkowalczyk@p40.lublin.eu Czekam na Państwa wiadomości i odpowiedzi na pytania pod zdjęciami :) oczywiście pełnymi zdaniami. Dobrego weekendu życzę JK   Więcej

2020-03-27

Ćwiczenia słuchu fonematycznego

fotoMowę rozumiemy dzięki prawidłowemu funkcjonowaniu słuchu fonematycznego. Ta złożona operacja mówienia i rozumienia wymaga od dziecka wyodrębnienia z potoku mowy słowa, w słowie- sylab, w sylabie- głosek. Zaburzenia mowy i trudności w czytaniu i pisaniu mają często swoje źródło w nieumiejętności różnicowania głosek. Dlatego ważne jest prowadzenie ćwiczeń słuchowych różnicujących głoski opozycyjne, np. p- b, k- g, sz- ż doskonalące procesy analizy i syntezy słuchowej. ...Więcej