"Promyk słońca" cz. II

Witajcie Wesołe Duszki, Misie i Słoneczka!

Zgodnie z umową, dziś kolejne zwrotki piosenki „Promyk słońca” (zaznaczone pogrubioną czcionką). Powtarzajcie wyraźnie słowa. (Rodzic czyta krótkimi fragmentami, dziecko powtarza. Warto powtórzyć najpierw I zwrotkę z refrenem i dopiero rozpocząć naukę nowego fragmentu):

PROMYK SŁOŃCA  (muzyka i słowa Katarzyna Bayer)

1.Promyk słońca wyjrzał zza chmury
I zobaczył świat szarobury. 
I pomyślał: Kto tu pomoże? 
Świat taki szary być nie może.

Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? Wiosna!
Kto pokaże gniazda ptakom? Wiosna!
Kto wygoni misia z nory? Wiosna!
Zazieleni pola, bory?

2. Promyk słońca spotkał wiosenkę 
I zaśpiewał krótką piosenkę:
Daj wiosenko kwiatów troszeczkę 
I obudź misia, obudź rzeczkę.

Ref: Kto obudzi pąki kwiatów? Wiosna! ...

3. I wiosenka go posłuchała
Kolorowe kwiaty nam dała.
Zabłysnęła w krąg kolorami
I już zostanie teraz z nami.

A teraz UWAGA!!! Refren na koniec piosenki będzie troszkę inny. Posłuchajcie i powtórzcie, co zrobiła wiosna:

Ref: Obudziła pąki kwiatów. Wiosna!
Pokazała gniazda ptakom. Wiosna!
Wygoniła misia z nory. Wiosna!
Ożywiła pola, bory.

Spróbujcie teraz zaśpiewać: https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk&list=PLg1CqgwFMHxhOQA-DdZK02cKWYu-sE_LZ&index=1

Pomyślcie, w jaki sposób będziecie naśladować słowa refrenu?
Możecie wcielić się w promyk słońca, który zastanawia się: drapie po głowie, wzrusza ramionami, kręci głową, rozkłada ręce… Możecie podskakiwac i wyklaskiwać słowo"Wiosna"? A może wolicie pokazywać pąki kwiatów, ptasie gniazda i wypędzać misia z nory...?

 

Możecie także wymyślić coś sami. Miłej zabawy!