RUCH TO ZDROWIE!

Propozycja aktywności poznawczych, plastycznych i ruchowych, dzięki którym dziecko z przyjemnością
poćwiczy i spędzi czas w ruchu oraz dowie się jak poprzez aktywność fizyczną zadbać o swoje zdrowie.

 

PRZED ZABAWĄ

  • Przygotuj 12 kart do gry – wydrukuj arkusz z kartami.Jeżeli nie dysponujesz drukarką wykonaj karty samodzielnie – przepisz na małych karteczkach hasła, jeżeli potrafisz narysuj również zwierzaki. Karty ukryj w domu – 6 z nich ukryj na podłodze, 6 zaś na wysokości (np. na szafce, parapecie i innych miejscach w zasięgu wzroku i ręki dziecka).
  • Wydrukuj kolorowankę o aktywności fizycznej. Jeżeli nie masz drukarki pobierz kolorowankę na komputer i przygotuj czystą kartkę.
  • Zadbaj, aby dziecko miało wygodny strój do zajęć. Przed zabawą przewietrz pokój i obniż temperaturę grzejnika. Przygotuj kilka przedmiotów, które mogą przydać się do domowego toru przeszkód, np. krzesło, pluszak itp.
  • Przygotuj wodę do picia, dziecko w trakcie zajęć może poczuć się spragnione.

 

SCENARIUSZ ZABAWY

Rozpocznij od rozmowy z dzieckiem, zapytaj go czym jest aktywność fizyczna i spróbujcie razem wymienić jak najwięcej sportów, które można uprawiać. Zwróc uwagę dziecka, że aktywność fizyczna to nie tylko sport - to również taniec, zabawy ruchowe, szaleństwa na placu zabaw czy praca w ogródku.

I. PAJĄK I MUCHA - rodzic przyjmuje rolę "pająka", dziecko zaś rolę "muchy". Mucha swobodnie biega po pokoju, naśladując bzyczenie i ruch machania skrzydłami. Gdy rodzic klaśnie w dłonie 3 razy: mucha zatrzymuje się w bezruchu, a pająk wychodzi na polowanie. Zadaniem muchy jest wytrwać jak najdłużej w bezruchu. Możecie zamieniać się rolami. Na koniec zabawy porozmawiajacie co było trudniejsze - kiedy mucha latała czy kiedy stała w bezruchu?

II RELAKSACJA - po aktywnej zabawie czas na chwilę relaksacji. Połóżcie się wygodnie i wykonajcie 10 spokojnych i dokładnych ruchów z zammkniętymi oczami:

- unieś ręce w górę, sięgnij jak najwyżej

- klaśnij 5 razy rękami jak najciszej

- unieś w górę nogi, sięgnij jak najwyżej

- klaśnij 5 razy stopami, jak najciszej

- unieś w górę prawą rękę i lewą nogę, sięgnij jak najwyżej

III KOLOROWANKA