Mamo, Tato ćwiczę z Tobą!

Dziś proponuję Państwu krótki zestaw ćwiczeń w parze. Parę może tworzyć rodzic wraz z dzieckiem, ale do uczestnictwa zachęcam również rodzeństwo. Pary mogą wymieniać się dowolnie, a wyniki wspólnej zabawy mogą Państwo zapisywać i porównywać

ĆWICZENIE 1.
Pozycja wyjściowa: Dziecko stoi naprzeciwko rodzica.
Dłonie rodzica i dziecka przylegają do siebie. Kończyny górne dziecka wyprostowane w stawach łokciowych.
Wspólnie wykonujemy przysiad nie odrywając stóp od podłoża.
Wykonujemy 8 przysiadów.

ĆWICZENIE 2.
Pozycja wyjściowa: Rodzic i dziecko stają naprzeciwko siebie w pozycji klęku obunóż.
Dłonie przylegają do siebie.
Zadanie polega na przepchnięciu przeciwnika tak aby utracił pozycję klęku.
Rozegrajcie pojedynek 4 razy.

ĆWICZENIE 3.
Pozycja wyjściowa: Rodzic i dziecko w pozycji czworaczej. Stykają się swoimi bokami.
Zadanie polega na przepchnięciu przeciwnika i utrata pozycji.
Po rozegraniu jednej „przepychanki” zamieniamy się stronami - jeśli dziecko było z prawej strony rodzica, przechodzi na lewą i aktywizuje w „przepychance” swój prawy bok.
Powtórzcie aktywność 4 razy. Zapiszcie wynik kto wygrał 

ĆWICZENIE 4.
Pozycja wyjściowa: Dziecko w pozycji czworaczej. Rodzic z boku dziecka (w okolicy brzucha)
Zadanie dziecka: nie daj się ruszyć
Zadanie rodzica: utrudnienie pozycji czworaczej dziecka. Rodzic ustawiony prostopadle do dziecka, w okolicy brzucha może lekko spychać dziecko najpierw w obrębie miednicy, potem barków a na końcu obu miejsc jednocześnie.
Liczcie wspólnie jak długo udało się utrzymać pozycję czworaczą. Zapiszcie wyniki 
Powtórzcie ćwiczenie 4 razy. Pamiętajcie o zmianie strony. Rodzic powinien być raz z prawej raz z lewej strony dziecka.