ĆWICZENIA ODDECHOWE

ĆWICZENIA ODDECHOWE
Pracując nad prawidłową postawą dziecka nie należy zapominać o mięśniach oddechowych, które mają czynny udział w kształtowaniu naszej kontroli posturalnej. Ćwiczenia oddechowe należy wykonywać raz dziennie, rozpoczynając od pozycji najniższych (pozycji leżących). Poniżej przedstawiono kilka prostych propozycji ćwiczeń:
ĆWICZENIE 1.
 Pozycja wyjściowa: leżenie na plecach z ugiętymi nogami w stawach kolanowych
 Dziecko umieszcza jedną rękę nad pępkiem, drugą na brzuchu
 Podczas wdechu: dłoń nad pępkiem unosi się, dziecko odpycha się piętami od podłoża.
 Podczas wydechu: dłoń nas pępkiem opada

ĆWICZENIE 2.
 Pozycja wyjściowa: siad skrzyżny, kończyny górne wzdłuż tułowia
 Podczas wdechu: wznos kończyn górnych w górę
 Podczas wydechu ustami: opuszanie kończyn górnych bokiem
ĆWICZENIE 3.
 Pozycja wyjściowa: siad na krześle, przy stole, kończyny górne na kolanach dziecka
 Na stole, przed oczami dziecka układamy piłeczkę pingpongową. Zadaniem dziecka jest przesuwanie piłki za pomocą oddechu.
 Piłkę możemy umieścić w specjalnym torze tj. wyznaczyć za pomocą przedmiotów drogę jaką powinna się przemieszczać.
 Aby dodać element współzawodnictwa zachęcam rodzica dziecka do ćwiczenia wraz z dzieckiem naprzeciwko (do bramki przeciwnika) lub dmuchanie piłeczki na czas.
ĆWICZENIE 4.
 Pozycja wyjściowa: pozycja czworacza
 Głęboki wdech nosem
 Powolny wydech ustami i przejście do ukłonu japońskiego