ĆWICZENIA KOREKCYJNE STÓP

ĆWICZENIE 1.

Pozycja wyjściowa leżenie na plecach, stopy równolegle do siebie.

 

Ruch: unosimy pośladki do góry robiąc tzw. „most”

 

Most lub dolina tworzy się także w obrębie stopy tj. kształtujemy łuk podłużny przyśrodkowy stopy, kluczowy dla korekcji płaskostopia. Jeśli nie jest widoczny to zmieniamy odległość stóp od pośladków.

 

Powtórzmy „most” 10x unosząc biodra do góry i utrzymajmy przed 5 sekund.

 

 

ĆWICZENIE 2.


Pozycja wyjściowa: stojąca


Na podłodze ustawiamy „tor” z liny lub taśmy. Zadaniem dziecka będzie przejście linii „stopa za stopą”. Jest to prosty trening chodu, sprawdzający również nasz zmysł równowagi.

Pamiętajmy, że kontakt stopy z podłożem zaczyna się od pięty.

 

 

 

ĆWICZENIE 3.


Pozycja wyjściowa: stanie, stopy blisko siebie


Do ćwiczenia potrzebować będziemy pary skarpetek, zwiniętych jedna w drugą. Wkładamy je pomiędzy pięty dziecka. Stopy są ustawione równolegle.

Zadanie: unoszenie pięt nad podłoże 10x


W ten sposób tylna część stopy pracuje w kierunku supinacji, zaś przednia w kierunku pronacji.