Informacje

2022-05-11

METODA NDT - BOBATH

fotoMiło mi poinformować, że począwszy od roku szkolnego 2020/2021 w naszej placówce wspieramy rozwój dzieci zgodnie z koncepcją NDT Bobath. Metoda ta jest znana na całym świecie, stosowana głównie w rehabilitacji najmłodszych, ale także osób dorosłych. Ćwiczenia mają pomóc dziecku w rozwoju i utrwalaniu  prawidłowych ruchów, których nie potrafi wykonać samodzielnie, bądź wykonuje je w sposób nieprawidłowy.   ZASADY USRAWNIANIA ME ...Więcej

2022-04-11

ŚCIEŻKA SENSORYCZNA

fotoRozwój stóp u dzieci jest ważnym etapem w ich rozwoju. Niektóre stopy lubią chłód, inne miękkie podłoże, a niektóre tylko chodzenie w butach. Od czego to zależy? Z pewnością od ilości wrażeń i doświadczeń jakich im dostarczamy. Podczas chodzenia boso pobudzamy receptory znajdujące się na powierzchni stóp. W naszym przedszkolu korzystamy z gotowych mat ortopedyczno - sensorycznych o zróżnicowanej fakturze pośród których znajdują się ...Więcej

2021-04-01

CO MA OBNIŻONE NAPIĘCIE DO MAŁEJ MOTORYKI?

fotoBardzo często mówi się o napięciu mięśniowym u dzieci. W szczególności obniżonym, kiedy to obserwuje się nieprawidłowości w rozwoju niemowląt oraz dzieci starszych. Czym jest napięcie mięśniowe? "Każdy człowiek, niezależnie od czynności, wykonuje pracę mięśniową. Zarówno podczas ruchu siadania na krześle czy w trakcie ćwiczeń, korzystamy z tak zwanego tonusu mięśniowego –czyli odpowiedniego napięcia mięśniowego, które utrzymuje nasze ciało w równowadz ...Więcej

2020-12-10

OBURĄCZ CZYLI BILATERALNIE

fotoPodczas codziennych czynności nie zastanawiamy się nad tym , czy nasze ręce wykonują daną czynność jednocześnie. To dla nas naturalne. Dlaczego to jest ważne? Koordynacja bilateralna to współpraca i koordynacja w jednym czasie dwóch stron ciała i obu półkul naszego mózgu. Na filmie przestawionym poniżej staramy się, zmobilizować do pracy obie ręce jednocześnie. Są to tak zwane "zabawy symetryczne". Spróbujcie sami i przekonajcie się, że to wcale nie jest ...Więcej

2020-12-08

Oko i ręka pracują razem!

fotoWytnijcie z niebieskigo i żółtego kartonu 2 jednakowe kwadraty (ok. 5x5cm). Na stole ułóżcie następującą sekwencję: kwadrat - biała kartka - kwadrat. Dziecko kładzie dłonie na kwadratach. Pracujemy naprzemiennie obiema rękami. Prawa ręka uderza w kwadrat - lewa w białą kartkę. Lewa uderza w kwadrat - prawa w białą kartkę. Obie ręce zmieniają ułożenie jednocześnie.   Jak ćwiczymy w przedszkolu? Zadania na koordynację wzrokowo - ruchową możemy dowolnie modyfikować i uro ...Więcej