Informacje
2022-05-11
METODA NDT - BOBATH
Miło mi poinformować, że począwszy od roku szkolnego 2020/2021 w naszej placówce wspieramy rozwój dzieci zgodnie z koncepcją NDT Bobath. Metoda ta jest znana na całym świecie, stosowana głównie w rehabilitacji najmłodszych, ale także osób dorosłych.
Ćwiczenia mają pomóc dziecku w rozwoju i utrwalaniu prawidłowych ruchów, których nie potrafi wykonać samodzielnie, bądź wykonuje je w sposób nieprawidłowy.
ZASADY USRAWNIANIA ME ...Więcej
2022-04-11
ŚCIEŻKA SENSORYCZNA
Rozwój stóp u dzieci jest ważnym etapem w ich rozwoju. Niektóre stopy lubią chłód, inne miękkie podłoże, a niektóre tylko chodzenie w butach. Od czego to zależy? Z pewnością od ilości wrażeń i doświadczeń jakich im dostarczamy. Podczas chodzenia boso pobudzamy receptory znajdujące się na powierzchni stóp. W naszym przedszkolu korzystamy z gotowych mat ortopedyczno - sensorycznych o zróżnicowanej fakturze pośród których znajdują się ...Więcej
2021-04-01
CO MA OBNIŻONE NAPIĘCIE DO MAŁEJ MOTORYKI?
Bardzo często mówi się o napięciu mięśniowym u dzieci.
W szczególności obniżonym, kiedy to obserwuje się nieprawidłowości w rozwoju niemowląt oraz dzieci starszych.
Czym jest napięcie mięśniowe?
"Każdy człowiek, niezależnie od czynności, wykonuje pracę mięśniową. Zarówno podczas ruchu siadania na krześle czy w trakcie ćwiczeń, korzystamy z tak zwanego tonusu mięśniowego –czyli odpowiedniego napięcia mięśniowego, które utrzymuje nasze ciało w równowadz ...Więcej
2020-12-10
OBURĄCZ CZYLI BILATERALNIE
Podczas codziennych czynności nie zastanawiamy się nad tym , czy nasze ręce wykonują daną czynność jednocześnie. To dla nas naturalne.
Dlaczego to jest ważne?
Koordynacja bilateralna to współpraca i koordynacja w jednym czasie dwóch stron ciała i obu półkul naszego mózgu.
Na filmie przestawionym poniżej staramy się, zmobilizować do pracy obie ręce jednocześnie.
Są to tak zwane "zabawy symetryczne".
Spróbujcie sami i przekonajcie się, że to wcale nie jest ...Więcej
2020-12-08
Oko i ręka pracują razem!
Wytnijcie z niebieskigo i żółtego kartonu 2 jednakowe kwadraty (ok. 5x5cm).
Na stole ułóżcie następującą sekwencję: kwadrat - biała kartka - kwadrat.
Dziecko kładzie dłonie na kwadratach.
Pracujemy naprzemiennie obiema rękami.
Prawa ręka uderza w kwadrat - lewa w białą kartkę.
Lewa uderza w kwadrat - prawa w białą kartkę.
Obie ręce zmieniają ułożenie jednocześnie.
Jak ćwiczymy w przedszkolu? Zadania na koordynację wzrokowo - ruchową możemy dowolnie modyfikować i uro ...Więcej