„Szkoła dla Rodziców”cz.1

„Szkoła dla Rodziców”cz.1
„Rodzic w czasach korono-” W obecnej trudnej sytuacji proponuję Państwu cykl przemyśleń i propozycji dla rodziców Może coś z tego zastosujecie Państwo we własnej rodzinie , w przypadku własnych dzieci. Systemowa terapia rodzin przyjmuje, że w przypadku małych dzieci /takimi są dzieci przedszkolne/ prowadzi się terapię dziecka poprzez odziaływania na rodzica. Mikroskopijny wirus zakłócił bieżące funkcjonowanie świata, gospodarkę i porządek ,układy społeczne . Okazało się ,że wyścig szczurów, konsumpcja, kompulsywne spędzanie czasu przed gadżetami, totalny brak czasu dla własnej rodziny w kołowrocie codziennych spraw nie sprawdza się. Jako ludzie potrzebujemy bezpośredniego kontaktu z innymi , taka jest potrzeba i dorosłych i dzieci. Paradoksalnie teraz, w dobie „kwarantanny społecznej”, z konieczności pozostajemy w domach i mamy więcej czasu dla najbliższych. Najlepszą rzeczą dla naszych dzieci jest spokój, pogoda ducha rodzica/ mimo utrudnień dnia dzisiejszego/.Maluchy przejmują nasz niepokój i nasze nastroje, a stres obniża odporność. Na pytanie pociechy można jej ogólnie wyjaśnić bieżącą sytuację i potrzebę zachowania profilaktyki /np. pozostawanie w domu zamiast w placówkach, dokładne mycie rąk itp./, ale komunikat dla dziecka powinien być : „jest teraz trudniej, ale dajemy radę i razem dobrze spędzimy ten czas”. Rodzice mogą wykorzystać szereg pomysłów własnych, ze stron naszej placówki czy innych, żeby bez pośpiechu bawić się z dziećmi, poczytać im ulubione książki. Można czerpać radość z bycia ze sobą wspólnie wykonując najzwyklejsze codzienne obowiązki – sprzątanie, gotowanie, wyjście na spacer z psem… Czasem najlepszą zabawą dla malucha jest wspólne lepienie pierogów, on ćwiczy manipulację, koordynację ruchową , poznaje przepisy na ulubioną potrawę mamy, a wszyscy przy jednym stole wreszcie mogą zjeść obiad... Z perspektywy czasu może okazać się, że dla niektórych dzieci były to najlepsze chwile spędzone z rodzicami , z własną rodziną…..
/wszelkie prawa autorskie do artykułu zastrzeżone/.