CIEKAWE ZAJĘCIA

 Propozycje dla dzieci przedszkolnych i ich rodziców cz.1.

Czas poświęcony własnym pociechom przez rodzica , jego życzliwość, zainteresowanie jest czymś najlepszym , co można swojemu dziecku dać.
Niezależnie od bogactwa Państwa inwencji przedstawiam propozycje niektórych działań dla małego dziecka i jego rodzica, które można teraz wykorzystać.

1/Jeśli jesteśmy na rodzinnym spacerze , można wspólnie wyszukiwać oznaki wiosny i nazywać rośliny wokół nas / np. bazie, krokusy, pierwiosnki / i ptaki, które już przyleciały /np. szpaki, bociany/. W naturalny sposób wzbogacamy wiedzę o otoczeniu i zasób słownikowy dziecka.

2/Zagadki wiosenne dla młodszych i nieco starszych dzieci :

Gdy śnieg zginie, kwiaty rosną a tę porę zwiemy …… /wiosną/

Mleczka nie piją, myszek nie jedzą, te bure kotki, co na drzewie siedzą /bazie/

Powrócił do nas z dalekiej strony , ma długie nogi i dziób czerwony /bocian/

Niedługo zima pryśnie, śnieg już przebiłem bo jestem ……. /przebiśnieg/

Na górskiej polanie zakwitam co roku. Rosnę też w ogródku. Nazywam się …….. /krokus/

Jakie to kotki wiosną na drzewach rosną? /bazie/

Propozycje dla dzieci przedszkolnych i ich rodziców cz.2. :


3/ Po rodzinnym spacerze, już w domu, np. z przyniesionych patyczków możemy robić bazie : przylepiać do patyczków plastelinę albo kawałki waty . Z przyniesionych gałązek, liści i kwiatków układamy ikebanę .Na dnie małego stabilnego naczynia /najlepiej plastikowego/dajemy dużo plasteliny, w nią wkładamy kolejno przyniesione gałązki ,bazie, kwiaty , liście i tworzymy własną wiosenną kompozycję. Ćwiczymy wtedy poczucie piękna i harmonii, manipulację, koordynację wzrokowo-ruchową u naszego malucha.

4/ Wycinamy figury geometryczne /starsze dzieci samodzielnie, młodsze korzystają z pomocy rodzica/ : kółka, kwadraty, trójkąty z kolorowego papieru , układamy z nich i przyklejamy wiosenny krajobraz : np. drzewa, kwiaty, domy, zwierzęta, ludzi….. Gotowymi pracami chwalimy się po powrocie do przedszkola! Utrwalamy przy okazji nazwy kolorów, figur geometrycznych, a przy wycinaniu i wylepianiu manipulację i wyobraźnię plastyczną.

5/ Zazwyczaj radosne i spokojne dzieci to dzieci zdrowsze, odporniejsze na infekcje. Na wieczór- żeby zapewnić maluchowi spokojny sen - poczytajmy z naszą pociechą jakąś pogodną książkę, bajkę na dobranoc. Wycisza to malucha przed snem, skłania do rozmowy, do ujmowania sensu bajki, wzbogaca słownik i sprawia ogromną przyjemność!