" Zgadywanki": Rozwijamy orientację przestrzenną

Dziś ćwiczymy nazywanie przedmiotów znajdujących się wokół dziecka, określamy położenie przedmiotów w stosunku do dziecka, różnicujemy strony (możemy na prawej ręce zrobić wiosenną bransoletkę, tak by dziecko szybciej zapamiętało strony).
Zadaniem  niech będzie  określenie położenia wskazywanych przez osobę dorosłą przedmiotów w stosunku do własnej osoby, np. „powiedz, co leży po twojej prawej ręce, powiedz, z której strony jest szafa, połóż misia na krześle, ukryj kloce za krzesłem” itp.

W ćwiczeniu należy używać różnorodnych określeń dotyczących położenia w przestrzeni, tj.

  • z lewej, z prawej,

  • z tyłu, z przodu,

  • pod, nad,

  • z góry, z dołu itd.

  • przed, za, między, obok

Może to być dobra zabawa w zgadywanie i zadawnie. Oczywiście im młodsze dziecko tym mniej określeń przestrzennych używamy w jednej zabawie. Bądźmy uważni i szamujmy możliwości dzieci.

Pomocna może być zabawa:
Oczywiście czekam na Wasze zwrotne informacje ( Co piątek wszystkie zdjęcia, obrazki, nagrania umieszczę w piątkowej galerii): jkowalczyk@p40.lublin.eu

Dobrej Środy wszyskim życzę!

Pani Jadzia