Pomidorowe ćwiczenia

1. Jak pan może, panie pomidorze?! Co za miny straszne i to ćwiczące język:

https://drive.google.com/open?id=1YAW9JkPJCMXgf_xH8xsJEbc_3cu715o1

2. Wszyscy znamy i lubimy wiersze Jana Brzechwy:

https://www.youtube.com/watch?v=gSnlQO0s4M0

Pan pomidor wlazł na tyczkę
I przedrzeźnia ogrodniczkę.
Jak pan może,
Panie pomidorze?!

3. Pora na zadanie: Początek zadania – to słuchanie i zapamiętywanie treści czytanki, później kolorowanie według podanych kolorów. Oto czytanka. Posłuchajcie uważnie:

Pomidor

Owoc pomidora zaliczany jest do warzyw.

Pomidory rosną w ogrodach i szklarniach.

Pomidor jest okrągły.

Pomidory są czerwone.

Pomidory mają słodki smak.

Pomidory są miękkie.

Pomidor ma zieloną szypułkę.

Teraz odpowedz pełnym zdaniem na pytania:

Pytania do tekstu:

  1. Gdzie rosną pomidory?

  2. Jaki kształt ma pomidor?

  3. Jaki kolor ma pomidor?

  4. Jaki smak ma pomidor?

  5. Czy pomidor jest miękki czy twardy?

  6. W jakim kolorze jest szypułka pomidora

    1. Chcemy pokolorować obrazek. Jakich dwóch kredek potrzebujemy? Zadaj to pytanie kilka razy. Powtórz na głos właściwą odpowiedź: Potrzebujemy dwóch kredek: czerwonej i zielonej. Potem pomóż znaleźć właściwe kredki.

    2. Powiedz: Pokolorujemy pomidora. Pomidor jest czerwony, a na zielono zamalujecie szypułkę. Zacznijmy od czerwonej kredki. Podnieście do góry czerwoną kredkę. Teraz połóżcie ją na ławce.

    3. Na jaki kolor pokolorujemy owoc?