Co dzieje się na majowej łące?


Wysyłam Wam książeczkę pt. "Co dzieje się na majowej łące?" według pomysłu i tekstu Jagody Usarek.
Razem z rodzicami przeczytajcie ją i odpowiedzcie na moje pytania:
1. Kto mieszka na łące?
2. Co robi żaba?
3. Jakiego koloru są żaby?
4. Jaki owad jest czerwony i ma czarne kropki?
5. Co lubi biedronka?
6. Czy motyle wolno łapać?
7. Co robi pszczoła?

Teraz pora na śpiewanki-pokazywanki. Oczywiście zaśpiewamy o wiosennej łące.
Nagranie z nauką gestów i słów:
https://drive.google.com/open?id=15Vee7Ch_7LqmTGoNTtH3DMmQn2eyUdU-

Nagranie z zabawą:
https://drive.google.com/open?id=186tojdXpC3Mk207a0QxdCsL3R-5ER9GL


Kilka słów do Rodziców: O co chodzi w czytaniu uczestniczącym?
Czytanie uczestniczące jak sama nazwa wskazuje zakłada współuczestniczenie i aktywność podczas czytania. Pozwól dziecku na to, aby samodzielnie:
- przewracało strony, wskazywało, co się tam znajduje, obrazki, litery, wyrazy
- próbowało wypowiedzieć słowa, dokończyć zdania, naśladować dźwięki, itd. w taki sposób, w jaki może, gestem, obrazkiem, komunikatorem,
- miało możliwość na opowiedzenie treści, zadanie pytania, skomentowanie czegoś. W zależności od poziomu funkcjonowania dziecka stwórz mu pomoc, która mu w tym pomoże, tablice z samymi komentarzami, czy pytaniami. Dziecko wskazuje pytanie (obojętnie jakie), a Ty staraj się odpowiedzieć na nie.

Zapraszam również do zapoznania się z artykułem:
http://www.przedszkole40.lublin.pl/rodzice/artykuly/rozmowy-z-dzieckiem-podczas-spacerow.html

Często naturalne formy aktywności są najwartościowsze.