INTEGRUŚ LISTOPAD/GRUDZIEŃ 2013

Wraz z nadejściem Nowego 2014 Roku

życzmy Państwu dużo radości, szczęścia, siły i odwagi

w dążeniu do realizacji nawet najbardziej szalonych marzeń,

wytrwałości i cierpliwości, gdy na naszych drogach pojawią się kłopoty,

życzliwości i obecności ludzi, dla których jesteśmy ważni.

Niech miłość, ta najprostsza i zarazem najtrudniejsza,

będzie najważniejszą wskazówką na tarczy zegara naszego życia.

Pięknego Roku wszystkim Rodzicom i naszym pociechom życzy personel Publicznego Przedszkola Integracyjnego nr 40 w Lublinie

Kalendarium (listopad/grudzień 2013):

- 4 i 5 listopada dzieciaki ze starszych grup gościły w Bibliotece Publicznej Filia nr 3 na patriotyczno- historycznych lekcjach bibliotecznych poświęconych odzyskaniu przez Polskę niepodległości.

- 10 listopada – występ grupy „Słoneczka” w kościele parafialnym z programem słowno- muzycznym „Kocham Polskę”.

- 12 listopada w ramach akcji Cała Polska Czyta Dzieciom, w której uczestniczy nasze przedszkole, pani Beatka z biblioteki, jak co miesiąc, czytała dzieciom z wszystkich grup bajki.

- 13 listopada – uroczyste obchody Święta Niepodległości w naszym przedszkolu z udziałem zaproszonych gości.

- 15 listopada – występ grupy „Słoneczka” z programem patriotycznym dla dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 27 w Lublinie.

- 20 listopada odbył się w naszym przedszkolu kolejny z cyklicznych koncertów w wykonaniu muzyków z Filharmonii Lubelskiej. Tytuł koncertu to „Tańce Narodowe”, a instrument, z wyglądem i brzmieniem którego zapoznały się dzieci, to trąbka.

- 26 listopada – do przedszkola przyjechali artyści teatrzyku objazdowego z przedstawieniem „Eko-Bartek”.

- 29 listopada był to dzień zabawy andrzejkowej. Były pokazy chemiczne, wiele konkursów, zabaw i przepowiedni. Impreza towarzyszyła akcjom charytatywnym prowadzonym na terenie naszej placówki: Góra Grosza i Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę.

- 2 grudnia „Słoneczka uczestniczyły w lekcji bibliotecznej „Historia dzielnicy Tatary”.

- 3 grudnia dzieci z grupy „Wesołe Duszki” wraz z uczestnikami Warsztatów Terapii Zajęciowej wykonywały piękne kolorowe bombki, które można było później zakupić, wraz z wieloma innymi pięknymi ozdobami choinkowymi na przedświątecznym Kiermaszu Charytatywnym na rzecz lubelskiego Hospicjum Dla Dorosłych im. Dobrego Samarytanina. ZA AKTYWNY UDZIAŁ WE WSZYSTKICH AKCJACH CHARYTATYWNYCH I DUŻE WSPARCIE SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!!!

- 6 grudnia przybył do nas wyczekiwany Gość – Mikołaj!!! Były zagadki dla Mikołaja, wspólne tańce i śpiewy, no i oczywiście WSPANIAŁE PREZENTY!

10 grudnia „Wesołe Duszki”, „Słoneczka” i „Misie” poznały „Legendę o Czarciej Łapie”. Spektakl muzyczny w reżyserii Jerzego Turowicza dzieci oglądały w Centrum Kongresowym Uniwersytetu Przyrodniczego.

- 13 grudnia w grupie „Wesołe Duszki” odbyły się zajęcia otwarte i warsztatowe dla rodziców.

- 17 grudnia zajęcia warsztatowe dla rodziców, na których wykonywane były ozdoby choinkowe odbyły się w grupie „Biedronki”.

- 17 grudnia – koncert w wykonaniu muzyków z Filharmonii Lubelskiej „Kolędy świata”. Zapoznanie ze skrzypcami.

- 19 grudnia – w grupie „Misie” miały miejsce zajęcia otwarte, na których dzieci dały pokaz śpiewu kolęd solo i w grupie oraz zajęcia warsztatowe prowadzone przez rodzica - mamę Mai D.

 

KOMPUTER I TELEWIZJA – FORMA ROZRYWKI DLA DZIECI W dzisiejszych czasach dzieci nie wyobrażają sobie życia bez telewizora, komputera, telefonu komórkowego i innych gadżetów techniki. Dziecko nie może jednak traktować nowoczesnej techniki jako jedynej formy rozrywki! Ważna jest prawidłowa postawa rodziców, którzy powinni pokazać dzieciom, że wspólna zabawa w gronie najbliższych może zastąpić gry komputerowe, telewizję oraz inne media. Okażmy dzieciom troskę i zrozumienie, rozmawiajmy z nimi, a unikniemy poważnych problemów.

Negatywne skutki zjawiska: • Nadwaga (z powodu braku aktywności fizycznej) • Dolegliwości kręgosłupa • Zaburzenia snu • Zmiany nastroju • Zagrożenia dla oczu

Korzystanie z komputera ma także swoje plusy, a mianowicie: • Doskonale stymuluje koncentrację, • Może rozwijać kreatywność i fantazję • Sprzyja szybszemu przyswajaniu wiedzy

Jak długo dziecko może spędzać czas przed komputerem? Nie ma na to konkretnej odpowiedzi. Podstawowym zadaniem rodziców jest kontrola dostępu dziecka do komputera. Aby uniknąć konfliktów, najlepiej ustalić granice korzystania na samym początku i należy być w tej kwestii konsekwentnym. Niestety, dorośli w wirze codziennych obowiązków, zajęci różnymi sprawami, często nie zwracają dostatecznej uwagi na swoje pociechy przesiadujące nieraz całymi godzinami przed komputerem lub telewizorem.

Psychologowie biją na alarm i zalecają poniższe normy czasowe: • 3 – 5 lat – 20 - 30 minut dziennie • 6 – 10 lat - 40 – 60 minut dziennie • nastolatkowie – do 90 minut dziennie

Wiele zależy od nas samych. Należy stwarzać dziecku okazje do różnych przeżyć i rozwoju zainteresowań nie związanych z komputerem. Warto zwracać uwagę na piękno pozakomputerowego świata. Komputer czy też telewizja nie zastąpią nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, zawiązywania nowych przyjaźni czy też budowania i kształtowania więzi uczuciowej. Właściwa atmosfera rodzinna, dobry kontakt uczuciowy, rozmowy, wspólne rozrywki i zabawy z dzieckiem mogą sprawić, że nie będzie ono uciekać do wirtualnej rzeczywistości. Komputer jak wszystko co nas otacza może być wspaniałym narzędziem rozwoju i źródłem radości, ale też nieumiejętnie używany – przyczyną bardzo poważnych problemów.