Artykuły

2017-03-07

KAŻDE TWOJE SŁOWO ZMIENIA ŻYCIE

KAŻDE TWOJE SŁOWO ZMIENIA ŻYCIE Do szóstego roku życia dzieci bezkrytycznie przyjmują świat przedstawiany przez rodziców i wychowawców. Sposób, w jaki porozumiewamy się z dzieckiem oraz przekazujemy mu informacje i polecenia oraz to, jak opisujemy mu świat, ma ogromne znaczenie. Niestety bardzo wiele dzieci styka się z przemocą emocjonalną. Jest to zjawisko, które większość rodziców stosuje wobec swoich dzieci nieświadomie, a czasem zwyczajnie bezmyśl ...Więcej

2017-03-07

Jak ułatwić start przyszłemu przedszkolakowi?

Jak ułatwić start przyszłemu przedszkolakowi? Z moich kilkuletnich doświadczeń w pracy z dziećmi, które przychodzą do przedszkola po raz pierwszy wynika, że co roku jest całkiem spora liczba dzieci niezupełnie do przedszkola przygotowanych. W związku z powyższym ich okres adaptacji w grupie jest dłuższy niż innych i radzą sobie gorzej z wieloma zadaniami, co rodzi niepotrzebne stresy. Tymczasem rodzice mogą dziecku pomóc, przygotowując je do regularnego pobytu w przedszkolu. Wie ...Więcej

2015-01-31

Friedrich Froebel – twórca wychowania przedszkolnego

fotoFriedrich Froebel – twórca wychowania przedszkolnego Friedrich Froebel (1772-1852) – niemiecki pedagog, teoretyk i czołowy kreator wychowania przedszkolnego o orientacji humanistycznej, zainicjował w państwie pruskim, które nie tolerowało instytucji wychowujących dzieci w duchu samodzielności myślenia i poszanowania ludzi, zreformowany typ placówki edukacyjnej dla najmłodszych, określanej mianem ogrodu dziecięcego (Kindergarten). Chciał, aby dzieci czuły się w ...Więcej

2015-01-29

Teoria Wielorakich Inteligencji - Howarda Gardnera

fotoHoward Gardner Teoria Wielorakich Inteligencji Teoria Wielorakich Inteligencji stworzona została przez dr Howarda Gardnera w 1983 roku (profesora Uniwersytetu Harvarda). Koncepcja ta zakłada, że inteligencja nie jest jedną właściwością, która opisuje możliwości człowieka w zakresie aktywności intelektualnej ale istnieje kilka rodzajów inteligencji w zależności od tego, o jaki rodzaj aktywności chodzi. Gardner pokazuje, że inteligencja jest dynamiczna i wielopłaszczyznowa, wykrac ...Więcej

2014-09-22

polubić leżakowanie

fotoPolubić leżakowanie W domach najczęściej dzieje się tak, że jeśli dziecko nie chce spać, różnymi sposobami jest w stanie wymóc na rodzicach odstąpienie od tego zwyczaju. czasem również zabawa jest dla dziecka o wiele bardziej absorbującym i ciekawszym zajęciem niż spokojne leżenie. Psychologowie twierdzą jednak, że czas poobiedniego odpoczynku dziecka jest dla niego niezwykle ważny. Między 2. a 3. rokiem życia, jeżeli malec nie chodzi do żłobka ani do przedszkola, często n ...Więcej