Znaczenie wody w naszym życiu

Witam na dzisiaj proponuję ćwiczenia percepcji i pamięci wzrokowej, o to kilka z nich:
 
1. Wyszukiwanie w otoczeniu przedmiotów, zabawek o kształtach zbliżonych do podstawowych figur (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
 
2. Wskazywanie elementów o podobnych kształtach na obrazkach np. dom - kwadrat, komin - prostokąt itd.
 
3. Wyszukiwanie różnic pomiędzy dwoma pozornie podobnymi obrazkami.
 
4. Odtwarzanie wzoru z pojedynczych elementów złożonych z obrazka, figur geometrycznych wykorzystując przy tym np. zapałki, patyczki, wełnę.
 
5. Pokazujemy dziecku obrazek, wycinek z gazety z umieszczonymi na nim przedmiotami. Pozwól mu się przyjrzeć tak długo jak tego potrzebuje, a następnie schowaj obrazek i poproś dziecko, żeby wymieniło widziane wcześniej przedmioty. Z czasem skracaj czas ekspozycji obrazka.
 
 
Proszę o przeprowadzenie z dzieckiem rozmowy na temat "Znaczenia wody w życiu człowieka". Proszę zwrócić uwagę na to, aby dziecko wypowiadało się całymi zdaniami.
 
DOŚWIADCZENIE: "Co pływa, co tonie":
 
Sprawdzenie zachowanie się w wodzie drobnych przedmiotów wybranych przez dzieci (monety, igła, korki, gumowa kaczuszka, gwoździe, plastelina itp). dzielenie się swoimi spotrzeżeniami na temat przedmiotów, które pływają w wodzie i które w niej toną. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Dlaczego tak się dzieje?
 
Miłej zabawy. Pozdrawiam