w MARCU JAK W GARNCU

Witam.  Zgodnie z podstawa programowa i miesięcznym rozkładem materiału chciałam państwu zaproponować ćwiczenia usprawniające dłonie, a tym samym przygotowanie dzieci do pisania. Ćwiczenia spokojnie możemy wykonywać w domu. Po za tym, prosiłabym o utrwalanie poznanych liter, oraz czytania sylab. Wysyłam takze zagadki związane z marcową pogodą, dobrze byłoby, gdyby dzieci jedną wybraną zilustrowały (można wykorzystac różne techniki plastyczne jak malowanie ,wycinanie, wydzieranie itp).

 
ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE:
 
Ćwiczenia 1.
-Odbijanie piłki, balonu.
- zabawa na czworaka.
- Malowanie na duzych powierzchniach
- Naśladowanie zwierząt.
- Przepychanki.
- Przeciąganie liny.
 
Ćwiczenia 2.
- gra w łapki.
- Mycie twarzy, uszu.
- Wkręcanie żarówek.
- Mycie głowy.
- Zakladanie czapki, szalika, kurtki.
-Odkrecanie słoików.
- Odkręcanie i zakręcanie kranu.
 
Ćwiczenia 3.
- Nawlekanie korali.
- Kozłowanie piłki naprzemiennie raz prawą, raz lewą ręką.
- Zakładanie rękawiczek.
- Mycie rąk, lepienie ciasta.
 
Ćwiczenia 4 z plasteliną.
- Masę kladziemy na płaskiej powierzchni i formujemy z niej nalesnika. Umieszczamy palce i kciuk lekko na krawędzi i rozciągamy naleśnika.
- Trzymamy masę na płaskiej powierzchni, tworzymy stożek. (zamiast plasteliny możemy użyć zwykłe ciasto lub masę solną).
 
 
ZAGADKI do zilustrowania.
 
1. Widzisz je we dnie, nie widzisz w nocy.
    Zimą grzeje słabo, latem z calej mocy. (Słońce)
 
2. Jak to pierzynka biała, nie z pierza, ale z wody powstała?
    Płynie po niebie, znasz ją i wiesz, że gdy jest ciemna,
    będzie z niej padał deszcz. (Chmura).
 
3. Choć go nie widać, znać, że siłę ma.
    Łamie w gniewie drzewa, chmury niebem gna. (Wiatr)
 
4. Gdy go długo nie ma wszyscy narzekąją.
    A gdy przyjdzie pod parasol sie chowają. (Deszcz).
 
5. Sypał z nieba, z chmurki nocą całą, wszystki wokół pobielało. (Śnieg).
 
6. Kiedy błyska, gdy ulewa, wicher wieje, łamie drzewa.
    Znak, że idzie duża, groźna, straszna... (Burza).