ĆWICZENIA I ZABAWY w domu

 

Jak mądrze i kreatywnie spędzimy dzień z naszym dzieckiem

Tematyka dnia - WIOSENNE KWIATKI

1. Rozwiązujemy zagadki
Na górskiej polance zakwitam, co roku,
Rosnę też w ogródku,
Nazywam się? (krokus)

Chociaż jestem słabym kwiatkiem,
Tuż przed zimy końcem
Przebijam śniegu czapkę
By zobaczyć słońce. (przebiśnieg)

Jak ten kwiatek się nazywa,
co słowo „pan” w nazwie ukrywa?
(tulipan)

2. „Pachnące kwiatki – zabawy i ćwiczenia oddechowe z użyciem chusteczki (powietrze wdychamy nosem i wydychamy ustami) chusteczkę kładziemy na ręku wykonujemy rożne ćwiczenia – dmuchamy z prawej, lewe strony – inwencja własna i dziecka jest wskazana – miłej zabawy.
3. Skąd się biorą kwiaty - Historyjka obrazkowa na podstawie opowiadania Marii Butterfield
„KWIAT”
Najpierw nasionko pada na ziemię
Być może upuścił je jakiś przelatujący ptaszek .
Albo wiatr przywiał je na nowe miejsce.
Bywa i tak , że nasiona przenoszą zwierzęta.
Z nasionka wyrasta kiełek.
Ma delikatne listki
I zagłębiony w ziemię korzeń .
Nadlatuje pszczoła by zebrać nektar.
Potem przerobi go na miód.
Pszczoła zanurza się w kielichach kwiatu
I pokrywa się cała pyłkiem kwiatowym.
Porem pszczoła przelatuje na inny kwiat
Wierci się na nim i zapyla kwiat.
Gdy kwiat zostanie zapylony, zaczyna rozwijać się z niego owoc.
Niektóre owoce są miękkie- jak jabłka i jeżyny.
Inne znów są twarde- jak orzechy.
Pewne owoc mają nasionka na zewnątrz .
Inne zaś kryją nasionka w środku.
Wkrótce nasionko upadnie na ziemię i zacznie rosnąć z niego nowa roślinka.
4. Ekspresja słowna – Chciała bym być kwiatem .
Dzieci kończą zdanie ; Gdybym była kwiatem to ........
5. Ćwiczenia graficzne - kolorowanie techniką dowolną kwiatów