Z rodziną miło spędzam czas

Wycieczka”- ćwiczenie dykcyjne. Rodzic wypowiada i pokazuje poszczególne ruchy, a dziecko powtarza wypowiedziane przez niego onomatopeje (zaznaczone pogrubionym drukiem).

Pojedziemy dziś na wycieczkę rowerem. Sprawdzimy najpierw, czy nasze opony są napompowane. Nie są? Zatem pompujemy koła (pss, pss, pss).

Sprawdzamy, czy dzwonek jest sprawny (dzyń, dzyń, dzyń, dzyń).

Gotowi? To pedałujemy! (Dzieci wykonują dłońmi ruch pedałowania).

Jedziemy drogą przez las. Nad głowami szumią drzewa  (szszsz, szszsz, szszsz, dzieci unoszą ręce do góry i poruszają nimi na boki).

Z lasu dobiega nas głos kukułki (kuku, kuku, kuku).

Dalej droga prowadzi niedaleko autostrady, po której pędzą samochody (żżżżżżżżżżż).

A teraz torami po drugiej stronie drogi jedzie stara lokomotywa (cz, cz, cz, cz).

Nagle skądś przyleciała mucha (bzzzz).

Mucha odleciała i słychać, jak cykają świerszcze (cyk, cyk, cyk).

Jak miło posłuchać odgłosów lasu. Bądźmy przez chwilę cicho! (Dzieci kładą palec na buzi i mówią ciii)

„Co robię z rodzicami?” – zabawa dydaktyczna. Rozwijanie zmysłu dotyku. Kojarzenie przedmiotu z czynnością.

Potrzebne będą: mała piłka, lalka lub samochodzik, kredka, książeczka, klocek albo inne małe zabawki 5- 6 sztuk, coś do zawiązania oczu dziecku (szalik), siatka na zakupy albo pudełko z dwoma wyciętymi otworami; Ważne! Dobrze byłoby, gdyby dziecko nie widziało zabawek, które będzie musiało rozpoznawać przez dotyk. 

Zawiązujemy oczy dziecku, tak by nic nie widziało i podajemy do rozpoznawania po jednej rzeczy. Za pomocą dotyku dziecko rozpoznaje przedmiot i podaje jego nazwę. Jeśli dobrze odgadło, może zobaczyć przedmiot. Dziecko mówi, co można robić przy użyciu tej rzeczy z mamą, tatą np. budować z klocków domek, zamek; rzucać piłką, kopać, łapać piłkę; rysować kredkami domek, kwiatki itp.

"Najpiękniejsze zakątki Polski" - Zobaczcie, jaka piękna jest Polska! Gdzie chcielibyście pojechać z Rodzicami na wycieczkę?