Wspólne porządki.

”Pomagamy Rodzicom”- zabawa naśladowcza.


Dziecko spaceruje spokojnie po pokoju, na hasło podane przez Rodzica naśladuje czynności związane z wykonywaniem różnych prac domowych. Rodzic podaje hasła: odkurzamy odkurzaczem, ścieramy kurze ściereczką, myjemy podłogę, podlewamy kwiatki, myjemy okno, wałkujemy ciasto, zbieramy z podłogi zabawki i układamy na półce, zamiatamy, prasujemy, obieramy marchewkę i kroimy ją na talarki, ścielimy łóżko, składamy ubrania.

 

„Uczymy się porządkowania” – zabawa matematyczna. Kształtowanie umiejętności ustalania położenia obiektów w przestrzeni i używania określeń: obok, na, pod, za, przed, w, z przodu, z tyłu, wewnątrz, na zewnątrz.

 

*potrzebne będą: garnek z pokrywką, jedna kredka, 2 klocki

 

Dziecko dostaje garnek z pokrywką. W garnku są : jedna kredka i 2 klocki. Garnek jest zamknięty. Rodzic wydaje polecenia i zadaje pytania: Podnieś pokrywkę garnka. Połóż pokrywkę obok garnka. Wyjmij wszystko co jest w garnku i połóż na pokrywce. Włóż do garnka jedną kredkę. Co znajduje się w garnku? Co jest poza garnkiem? Włóż do garnka jeden klocek. Zamknij garnek. Połóż na pokrywce garnka drugi klocek. Ile klocków jest w garnku ? Ile kredek jest w garnku ?

 

„Zgadnij, co robię z Mamą i Tatą” – zabawa dydaktyczna. Wyrażanie treści przekazywanych przez niewerbalne środki wyrazu: ruch ciała, gest, ich odbieranie i rozumienie. Zabawa dla całej rodziny.


Dziecko pokazuje czynności, które wykonuje z Mamą lub z Tatą, np. gra w piłkę, rysowanie, jazda rowerem, oglądanie książek, malowanie farbami, gotowanie. Pozostali członkowie rodziny próbują odgadnąć o jaką czynność chodzi, a następnie sami ją naśladują.