„Wiosenne zabawy” - czyli jak kreatywnie spędzić czas z dzieckiem w domu.

1.Każdy dzień zaczynamy na sportowo !
„Marcowe zajączki”- zabawa z elementem podskoku. Rodzic opowiada dziecku o tym, że w marcu rodzą się małe zajączki i ich rodzice muszą chronić je przed niebezpieczeństwem. Dziecko podskakuje raz na jednej, raz na drugiej nodze . Zatrzymuje się, przykłada dłonie do uszu i nasłuchuje,czy zbliża się lis. Dziecko odwraca się w jedną i w drugą stronę. Po krótkim odpoczynku podskakuje dalej.

2.Rozwiązujemy zagadki !
„Gdy nastaje po zimie,
wtedy rosną kwiaty.
Cieszą się z jej przybycia
zwierzęta, ludzie i ptaki. ( wiosna )

3. Ilustrujemy ruchem i mimiką treść wiersza „Oznaki wiosny”.

„Żółte słoneczko na niebie się śmieje,
łagodny wietrzyk wesolutko wieje.
Krokus nieśmiało z ziemi się podnosi,
deszczyk wiosenny zmarzłą ziemię rosi.
Ptaszki wróciły i głośno ćwierkają,
wierzby puszyste bazie wypuszczają.
Ciepło wokoło, zima precz już poszła,
A na jej miejsce przyszła piękna wiosna.”

4. Gimnastyka buzi i języka ( zabawy z profilaktyki logopedycznej ).

„Wiosna”

Świeci w górze nam słoneczko
( Dziecko unosi język jak najwyżej, usta ma otwarte )
Rośnij ,zielona traweczko !
( Dziecko unosi język do górnej wargi i ją oblizuje )
Złote promyki ziemię grzeją.
( Dziecko czubkiem języka, jak promykiem słońca, dotyka kolejnych punktów, poruszając się wokół otwartych szeroko ust)
A przebiśniegi już się bielą.
( Ma zamknięte usta, czubek języka przyciska na zewnątrz raz w prawym, raz w lewym kąciku warg )
Krokus żółciutką główkę podnosi
( Dziecko przeciska czubek języka przez środek zamkniętych ust )
I do słoneczka się unosi.
( Unosi język jak najwyżej, usta ma otwarte )


5. „Przebiśnieg”- praca plastyczna.

Dziecko nazywa kwiatek na obrazku. Wypełnia jego kontur plasteliną : płatki- białą, listki- zieloną.
Po ukończeniu pracy można włożyć ją w dekoracyjną ramkę i powiesić w pokoju dziecka ( kolorowanka do pobrania w załączniku ).