Ruch to zdrowie.

1.„Poranna gimnastyka”- zabawa naśladowcza.

 

Rodzic stoi naprzeciwko dziecka. Wykonuje ruchy, które dziecko naśladuje, a następnie dochodzi do zamiany ról ( dziecko pokazuje ruchy a Rodzic je wykonuje ):

- wznosi ramiona w górę- wdech, wykonuje skłon do przodu- wydech,

- zbliżamy prawy łokieć do lewego kolana, lewy łokieć do prawego kolana,

- rytmiczne uginanie kolan, ręce wysunięte do przodu,

- wymachy rąk i nóg.

 

2.„Echo rytmiczne”- zabawa rytmiczna.

 

Rodzic wyklaskuje rytm, który dziecko odtwarza: klaszcząc, tupiąc, uderzając dłońmi o kolana. Następnie dziecko dostaje „domowe instrumenty perkusyjne”, może to być garnek, miska, drewniane i metalowe łyżki. Dziecko słucha wyklaskanego przez rodzica rytmu i próbuje go odtworzyć na instrumentach domowych ( można je samodzielnie wykonać np. robiąc grzechotkę z pudełka i grochu ) lub odtwarzać rytm przy użyciu sprzętów kuchennych!

 

3.„Malujemy muzykę”- zajęcia plastyczne. Rozwijanie umiejętności malowania w sposób abstrakcyjny oraz odzwierciedlania muzyki i ruchu w formie plastycznej.

*potrzebne będą: CD z muzyką klasyczną - Antonio Vivaldi „Wiosna” , farby, pędzle, kartki A3 lub jeśli ktoś takich nie ma świetnie sprawdzi się szary papier do pakowania a nawet gazety.

 

- Dziecko swobodnie porusza się w rytm muzyki.

- Rodzic pyta dziecko czy podczas słuchania muzyki coś sobie wyobrażało, jakieś obrazy, kolory?

- Czy ta muzyka zdaniem dziecka była wesoła czy smutna?

- Dziecko dostaje od rodzica kartkę i pędzel. Ponownie słucha fragmentu muzyki, najpierw pędzlem rysuje „niewidzialny obraz” w powietrzu , następnie po włączeniu kolejnego fragmentu maluje już farbami na kartce.

 

4. „Nisko-wysoko”- zabawa orientacyjno- porządkowa.

 

Dziecko biega w tempie wybijanym na „domowym bębenku”- jest nim miska lub garnek + łyżka. Na mocne uderzenie zatrzymuje się i na hasło : Nisko!- idzie do przodu w przysiadzie, na hasło: Wysoko!- chodzi we wspięciu na palcach.

 

 

Życzymy udanej , wesołej zabawy!