Rowerowa majówka

1. „Na rowerze z rodziną”- zabawa ruchowa. Naśladowanie czynności związanych z jazdą na rowerze: naciąganie łańcucha, podwyższanie siodełka, pompowanie koła, picie wody z bidonu.

Dzieci kładą się na plecach i słuchając piosenki „Rowerowa majówka” /files/biedronki2020/26-rowerowa-majowka.wma, wykonują ruch pedałowania nogami w powietrzu. Na kolejne przerwy w muzyce wykonują następujące czynności: - spadł łańcuch – dzieci wstają i „naciągają” łańcuch na zębatki, - siodełko jest za nisko – wstają i „podwyższają„ je, - pompowanie koła- wykonują ruchy naśladujące tę czynność, - chce się pić – dzieci wyjmują bidon i piją, po czym znów kładą się i naśladują jazdę na rowerze.


2. „Rowerowa majówka” – zajęcia muzyczno-ruchowe.  

Najpierw Rodzic wyraźnie czyta tekst piosenki (po jednej linijce), dziecko powtarza.

 

1.Mam rowerek trzykołowy na wycieczkę już gotowy.
Mijam skwery i rabaty, za mną pędzi rower taty.

ref. Na majówkę na rowerach dziś rodzina się wybiera.
Koło kręci się za kołem, bo majówki są wesołe. /2x

 2.Mama jedzie na składaku. Uczy nas drogowych znaków 
i pilnuje mnie i taty, bo nieładnie być piratem.

ref. Na majówkę na rowerach…

 

Wyjaśniamy znaczenie słów: skwer, rabata, majówka, składak, pirat drogowy.

Podczas odtwarzania piosenki dziecko włącza się w śpiew (na miarę własnych możliwości)./files/biedronki2020/26-rowerowa-majowka.wma

Podczas kolejnego odtwarzania piosenki dzieci biegają na palcach w czasie zwrotek, a w refrenie zatrzymują się i naśladują dłońmi ruch pedałowania rytmicznie i miarowo.

Miłej zabawy!