Mały pasażer.

„Mały pasażer” – słuchanie wiersza A. Frączek. Poznanie zasad bezpiecznej jazdy samochodem.

 

„Mały pasażer”


"Każdy przedszkolak lubi podróże!
I czy wybiera się gdzieś na dłużej,
czy na pół chwili do auta wsiada,
zawsze pamięta o trzech zasadach:

1.Mały pasażer ma swój fotelik
(czasem go z misiem lub lalką dzieli),
w którym (rzecz jasna, przypięty pasem!)
posłusznie siedzi przez całą trasę.

2.Jeśli czas trochę by mu się dłużył,
może się lalką bawić w podróży,
misiem lub smokiem o siedmiu łbach,
Tylko nie klamką w drzwiach!

3.A gdy dorosły na to pozwoli,
pasażer może (tylko powoli!)
wysiąść na chodnik. Skończona trasa!
Łatwo się było trzymać tych zasad?”.

 

Rodzic po przeczytaniu wiersza i uważnym wysłuchaniu przez dziecko jego treści zadaje mu pytania:

- Jaka jest pierwsza zasada bezpiecznego podróżowania samochodem?
- Jaka druga, a jaka trzecia?

 

 „Tak – nie”zabawa dydaktyczna. Utrwalanie wiadomości dotyczących bezpiecznej jazdy samochodem.
Rodzic wyjaśnia, że będzie mówić różne zdania o zachowaniu się w samochodzie. Jeśli powie prawdę – dziecko klaśnie w dłonie. Jeśli to, co powie nie będzie prawdą, to dziecko pomacha dłonią – wykona gest przeczenia. Przykładowe zdania:

- W samochodzie dziecko siedzi na tylnym siedzeniu.
- W czasie jazdy samochodem dziecko może bawić się klamką w drzwiach.
- Podczas jazdy samochodem dziecko musi siedzieć w foteliku.
- Wysiadamy z samochodu na ulicę.
- W czasie jazdy samochodem dziecko gra z kierowcą w piłkę.
- Podczas jazdy samochodem trzeba mieć zapięte pasy.