Mój przyjaciel pies.
1. Piesek- zabawa ruchowa.
Rodzic daje polecenie, dziecko wykonuje.
- Piesek idzie na spacer (dzieci chodzą na czworaka i naśladują szczekanie)
- Piesek węszy trop albo szuka jedzenia (naśladują wąchanie)
- Pies broni małego pieska (warczenie)
- Pies pije wodę z miski (ćwiczenie języka)
- Pies podaje łapę (prawa lub lewa)
- Piesek idzie spać (zwija się w kulkę).
2. Buda dla psa.
Będą potrzebne figury geometryczne (trójkąt, koło i kwadrat) wycięte przez Rodzica np. z gazety, kartka papieru, klej biurowy i kredki.
Kolejno nazywamy figury i zwracamy uwagę na ich cechy:
- trójkąt- ma 3 rogi i 3 boki
- kwadrat- ma 4 rogi i 4 takie same boki
- koło - jest okrągłe, nie ma boków ani rogów.
3. Konstruowanie budy dla psa.
Dziecko układa figury w domek.
Koło to wejście do budy.
Naklejamy budę na kartkę papieru.
4. Rysujemy pieska.
Zachęcam do narysowania pieska obok budy samodzielnie lub z pomocą Rodziców.
Rysujemy głowę (zaznaczamy oczy, uszy, nos)
- rysujemy tułów
- rysujemy 4 nogi (mogą być 4 kreski)
- rysujemy ogon.
5. Miska
Można dorysowac pieskowi miskę, na pewno się ucieszy.
Powiedz: Co lubi jeść piesek?
A co pije najchętniej?
Miłej zabawy!