"Pociąg"- zabawy matematyczne.
„Pociąg” – zabawa matematyczna. Doskonalenie liczenia. Stosowanie liczebników głównych i porządkowych.
*potrzebne będą: 5 krzeseł, zabawki, np. miś, lalka, zajączek, żyrafa ( zabawki takie, jakimi dziecko bawi się w domu )
Rodzic buduje pociąg z kilku krzeseł. Krzesła to wagony, a w nich podróżują zabawki. W każdym wagonie inna zabawka, np. kolejno siedzą : miś, lalka, pajacyk, zajączek, żyrafa.
Rodzic zadaje pytania:
- Ile wagonów ma pociąg? Pokaż tyle palców ile jest wagonów.
- Ile pasażerów jedzie w pociągu? Pokaż tyle palców ile jest pasażerów.
- Czy pasażerów jest tyle samo, co wagonów?
- Kto jedzie w 1, 2, 3, 4 i 5 wagonie?
- Ile pasażerów jest przed lalką ?
- Ile pasażerów jest za lalką? Pokaż tyle palców, ile jest pasażerów za lalką itd..
- Pociąg zatrzymał się na stacji i z pociągu wysiadła lalka i zajączek.
Dziecko zabiera z pociągu wskazane zabawki.
-Ile pasażerów wysiadło? Pokaż tyle palców, ile wysiadło pasażerów.
-Ile pasażerów pozostało w pociągu? Pokaż tyle palców, ilu pasażerów jest teraz w pociągu.
- Ile zostało pustych wagonów?
- Które wagony zostały puste?