Co wiem o Biedronkach

biedronka z koniczyną

Biedronki to czterolatki, które już drugi rok uczęszczają do naszego przedszkola.

  • naszą salę łatwo odnaleźć, jak zobaczycie dużą biedronkę na drzwiach - to my, tu nas spotkacie. To właśnie tu się bawimy i poznajemy ciekawe rzeczy, wspaniałych kolegów i koleżanki.

  • Jest nas, aż 20 - cioro w tym 8 dziewczynek i 12 chłopców. Mamy nowego kolegę Mateuszka. Z imionami w naszej grupie jest bardzo ciekawie, mamy cztery Natalki, dwóch Mateuszków i Bartków. Gdy Panie proszą o przyjście, często dodają nazwisko, aby było wiadomo o kogo chodzi.

  • W naszej grupie pracują: Pani Marzenka, Pani Agnieszka, Pani Dorotka pomaga nam Pani Ania

 

 

Nasz plan dnia

 

6.00 – 9.00

Adaptacja dzieci w środowisku przedszkolnym

Przygotowanie miejsca zabaw, miejsca spożywania posiłków, miejsca wypoczynku. Samodzielne, indywidualne i grupowe zabawy. Przygotowania do udziału w przedszkolnych oraz lokalnych imprezach sportowych, artystycznych, okolicznościowych

 

9.00 – 9.15

Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela

Czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne

ŚNIADANIE

 

9.15 – 9.30

Zabawy ruchowe

 

9.30 – 10.00

Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNE

 

10.00 – 10.15

Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela

 

10.15 – 11.30

Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka

Ruch na świeżym powietrzu lub zabawy i zajęcia organizowane w przedszkolu – niesprzyjające warunki atmosferyczne, spacery, wycieczki

 

11.30 – 12.00

Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela

 

12.00 – 12.30

Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela – czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne

OBIAD

 

12.30 – 13.30

RELAKSACJA

 

13.30 – 13.45

Dowolne zagospodarowanie czasu przez nauczyciela – czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne

PODWIECZOREK

 

13.45 – 14.00

Zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela

 

14.00 – 16.00

Wspieranie wielostronnego rozwoju dziecka na podstawie indywidualnych programów nauczyciela z wykorzystaniem alternatywnych metod uwzględniających szczególne uzdolnienia wychowanków np. czytelnicze, wokalno taneczne, plastyczne, teatralne,

Organizowanie gier i zabaw dostosowanych do wieku i możliwości dziecka

- dydaktycznych, wspierających rozwój umysłowy dziecka

- badawczych, rozwijających zainteresowania otaczającym świtem

- ruchowych, wspomagających rozwój emocjonalny i społeczny dziecka

- prowadzenie zajęć relaksacyjnych wyciszający uwzględniających metody obniżenia i redukowania lęków i napięć u dzieci